BRF Fullriggaren & Skonaren

Felanmälan

Vid akuta fel - ring följande tel nr

Den reguljära fastighetsskötseln utförs av SBC tel 0771-722 722 mellan 07-17.  Vid fel som inte kan hänföras till föreningens åtagande exempelvis rensning av avlopp i kök och golvbrunn i badrum, debiteras bostadsrättshavaren.

Utanför tvättstugorna finns en åtgärdslista där man kan notera mindra fel, så som trasiga lampor etc. Listorna läses av regelbundet. Notera datum, typ av fel samt namn/tel.nr. 

Efter kontorstid samt lör sön och helger och vid fel som behöver åtgärdas omedelbart: 

Hjälp med vatten och avlopp, kontakta Rörjouren  tel 08-39 06 92.

Vid fel på hissen

Om hissen står på ett våningsplan och inte går igång: Kontrollera först att ínget grus hindrar hissdörren att stängas ordentligt. Hjälper inte detta eller om hissen stannat,  ring: Motum: 08-564 35 10

Vid fel på maskinerna i tvättstugan

Föreningen har ett avtal gällande underhållsservice av tvättstugornas vitvaror, 1 ggr/ år genom Entema Entreprenader&Service AB. Om akut hjälp skulle behövas ska kontakt tas med styrelsen!

 

Vid fel på Kabel-TV eller bredandsnät

Föreningen har ett centralt fastighetsavtal med Tele2 som omfattar både Kabel-TV och Bredband inkl. möjligheten till Telefon via bredband med individuella tillval för resp. lägenhet. Vid störningar på systemet hör först med dina grannar om dom upplever samma störningar på TV:n eller bredbandsuppkopplingen till internet så att felet inte beror på din egen utrustning i lägenheten. För fel på systemet i den egna lägenheten eller ändring av individuellt avtal, kontakta  Tele2 kundtjänst.